Tuesday, January 27, 2009

Ubi Oh Ubi....

Berdasarkan gmbr d atas, pe yg korang nmpk?

Hehehe....ni la pembuka selera waktu minum petang....ubi rebus + sambal + kopi 'o' panas....fuh kesedapan sehingga menjilat jari kaki...wakakaka

Bg korg yg tak penah mkn rugi la....sedap wooo....esp kl mkn time ujan....agi best....tp malang nye time aku mkn ni tak ujan....pas mkn br ujan...po la....tp pa pe hal pon ttp sedap...nyum nyum

Actually aku mkn ni time kt umah Mai...petang ari Ahad....pas seharian duk memandang laptop (tgk cite...bkn bt asaimen pon...keke), aku, Yana, Mai n Yam (adk Mai) duk melantak bnda nih smbil sembang kat dpn umah dia....ni first time aku mkn ubi rebus ngan sambal...kl tak sblm ni mkn ngan gula...teruja gak la aku n Yana bila first time mkn cm ni...huhu..tp best wooo....lama aku tak rasa cmni...walau pon umah aku kt kwsn kampung tp aku tak penah bt cm ni....kira pengalaman br gak lew....kitorg duk sembang kt ctu smpi matahari ilang dsebalik awan (maklum la...ujan...nasib baik ada bumbung...kl tak bkuahkn air ujan la jbwnye ubi kitorg tuh...huhu)

Pastu mlm plak kitorg g mkn 'besar' kat umah pakcik Mai...almaklum la Chinese Niw Yer...keke lawak je....majlis ni sempena pe ntah....aku pon tak sure....aku g mkn je :)

Memula aku n Yana segan gila nk g sana...tp lelama kurang skit...tu pon sbb kitorg, Mai n adik2 dia duk skali....kl tak ada gak la aku g curi kunci kereta kt ayah Mai n then drive blk umah...kekeke....


Ni gmbr sesudah mkn...tinggal rangka je la...hehe tuan rumah bt bbq....sate n arnab panggang...lama aku tak mkn daging arnab...da la arnab tu d datang kn khas dr sangkar kt tepi umah diorg...hehehe mmg fresh gila la ptg sembelih mlm mkn....tp sayang nye arnab tuh liat skit daging dia....jenuh aku n Yana nk mkn...dia pegang aku tarik isi...liat tol....tp kitorg mkn smpi tatau nk duduk cmne da....perut penuh gila...ptg mkn ubi rebus mlm mkn bbq....mmg kenduri sakan la kitorg....sia2 je aku diet...g je umah Mai mmg keje aku mkn je....drp bukak mata smpi tutup mata makan je keje....comfom bdn aku naik blk pas ni....huhu


dr kiri: Yana, Yam, Mai, Awie n Marziah (yg amek gmbo...aku la yg cun ni...keke)...gmbr ni kitorg amek thn lps kl tak salah aku...time tu aku n Yana g umah Mai sbb mls nk blk ikut KL...


Tp aku mmg enjoy duk umah Mai...first time selama beberapa bulan aku tido ngan aman tanpa mimpi pa pe...Alhamdulillah....mmg tenang la idup aku kat sana...tp yg tak best nye...idup aku dganggu ngan asaimen yg belungguk....ilang ketenangan aku bla pk psl asaimen....knape la kna bt asaimen....mohsan tol..k la aku nk kna smbg bt asaimen ni....kang aku update agi ek...tata c u

No comments: