Friday, January 30, 2009

Sg. Pisang...

Ptg td aku, Yana, Mai, Dila n Hajar g sg. Pisang...lama aku tak g sana...actually aku mls nk g tp sbb da diorg ajak gak aku g...aku pon ikut la...dlm kol 2.45 p.m dgn mata yg mengantok n bdn yg penat aku pon melangkah sebesa mungkin ke kereta Yana yg d park kt Maryam....
Kebetulan plak time kitorg kuar tu ujan...memula ujan rintik je...tp pas tu ujan turun mencurah2 (nasib baik la Yana n Dila ada bwk payung)...pastu kitorg pon memulakn tugas memasang api sambil pegang payung (first time aku tgk org payungkn api...hehehe) sbb nk bt bbq...bakar otak2 + sosej + marshmellow (sblom tu Dila da g Giant beli brg2 tu sume)...tp aku just mampu duduk kt bawak payung je...al maklum la br baik demam...so kira yg bekerja Yana, Dila Mai n Hajar je la...aku plak jd mandur...kehkekeh


Tp time aku ngah duk menjiwang sengsorg kt bawah payung tuh smpt gak la aku duk usha sorg brader sorg ni ngah memancing kt tepi sg tuh...da la ujan lebat time tuh...tatau la pe yg dia dpt...kl aku jd ikan2 dlm sg tu pon aku tak hingin nk mkn umpan time ujan...da la air keroh gila...

Selama aku duk bawah payung tuh...byk memori lama kt sg tu muncul dlm ingatan....esp time kitorg bdk2 taekwando club g smbt new year kt sg tu thn lps...best hingga tak terkata...time tu aku tak join agi taekwando...tp aku da join diorg nye activiti...hehehe so kira tu first time la aku knl Imran n beberapa org agi....lawak gila bla teringat blk time yg Imran tanya psl aku kt Yana

Imran: Sape bdk yg ikut ko tuh? Tak penah nmpk pon.
Yana: Owh...tu rumate aku...ingat kan ko knl dia
Imran: Ye ke...da korg sume cm knl rapat je...tu yg aku pon bt2 cm knl gak :)
(p/s: skrip ni rekaan aku je...tp msg dia lbh kurg cmni la...sbb time dia tanya Yana, aku ada kt dlm keta Dila...ni pon Yana yg cite...kehkehkeh)

K..berbalik pd cite sg pisang td...pas ujan da berenti...aku pon kuar la dr bwh payung tuh...time tu diorg sume da start msk da otak2 n sosej td....dsbbkn aku rs cm da rmi sgt org kt kelling api tu, aku pon menuju la ke sg...time kitorg smpi td air jernih agi...tp pas ujan air sg tuh keroh gila...da la keroh...makin dlm plak tuh...so dsbbkn aku ni tergolong dlm golongan penakut air (tp jgn riso...walaupon aku takut air, aku ttp mandi) aku pon main kat tepi air je n main lompat2 dr batu ke batu....pas da agak penat main lompat2 aku pon naik la n terus menuju ke tpt diorg memasak....then aku membedal beberapa ketul sosej n otak2 (sedap gak otak2 bakar ni)...kira ni la first time aku bjaya abis kan otak2 tanpa hulur ke org lain...

Gaya org bt bbq time tgh ujan...


Hajar, otak2 n aku...


Pas puas melantak...aku, Yana, Dila n Hajar pon menuju ke sg n start berendam...tp aku just berendam dr pinggang ke bwh je...mls nk basahkn baju sbb aku x bwk bj spare...Mai tak join kitorg sbb dia mls nk mbasahkn diri...tp tak lama pas tu tetiba je dia muncul kat sblah aku sambil btenggek kt atas batu tmpt aku duduk...


Sambil kitorg duk begembira main air kt situ tetiba Mai dpt idea bernas...which is

'Tonyoh Kaki Menggunakan Batu Sungai'
Kebaikan:-
1. Dapat menghilangkan daki2 d kaki
2. Melembutkan kulit kaki yg da keras berkematu
3. Hmmm....pk la sndri ;)

Then, pas puas main air (nk diikutkn kitorg tanak blk agi...tp nk bt cmne langit da gelap) kitorg pon mengemas la...so dlm kol 6.40 lbh, kitorg pon berangkat pulang...huhuhu

K la aku ngantok gila ni...penat main air...so that's all for now...see u in da next post...tata

No comments: