Monday, April 12, 2010

aku dan kehidupan seharian ku....

Konnichiwa...hisashiburi ne....

Da lama ghupenye aku x update aku nye blog nih...tp aku kn penah ckp dolu...aku nih update blog ikut mood...so slama stahun seru xsmpi nk update blog...tp tetiba arini jari jemari aku nih gatal je nk update blog nih...nk tau sbb pe...hehehe jeng jeng jeng

Arini...first time selama kerjaya aku duk marah org ni kan...buat pertama kalinya...tangan aku sejuk mbeku (ni da kira marah tahap gaban naik bulan da ni)....tak penah aku rasa marah cm ni...marah smpi tahap kl ada org tego aku time tu..mungkin org tuh akan tbunuh ngan tak sengaja...dasat tak??

Tp slamat marah aku ni tak lama...kl tak mungkin aku akan d serang strok sbb darah naik tinggi sgt...huhu n nasih baik gak la org yg aku marah kn tu xde kt dpn muka aku....kl tak aku tatau la pe yg bakal tjadi kat umat sekor tuh...

Kl nk ikutkn marah n kecik ati...sume org ada perasaan tu....bnda tu bkn Allah jdkan utk sorg umat Dia je...Allah Maha Adil...sume org ada perasaan tu...so kita sbg umat yg hina ni kna la tau cmne nk control perasaan tu....kl nk ikut simpan lama dlm ati...org lain pon cm tu gak...so d sini aku nk nasihat la pd sahabt2 ku sekalian....pa pe je perasaan kita samada marah, kecik ati, jeles, sedih, n lain2 sume tu djadikan oleh Allah s.w.t.....so sebagai umat yg d anugerahkan akal fikiran...kita kna la pandai control sume tu....jgn la guna akal tu just utk education n utk keje je...guna la akal tuh utk kehidupan seharian jugak....n jangan la anggap kwn2 sebagai org yg kita ble suruh bt mcm2 just sbb kwn tu baik ati n xpenah merungut...just dont take advantage on other people kindness (kl ayat jahat aku ble kata cm kuli la)....kl da duk ngan community tu pndi2 la jaga adab...dont expect other people to do everything for you.....ada akal sndri guna la...kajian pon da buktikan kl mls bpikir...kang lelama ble nyanyuk....

No comments: